Ranskalaisia harvinaisuuksia Blepicasiin/bassetpoika vapaana

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
Sintsu
Epätoivoinen katse

Ranskalaisia harvinaisuuksia Blepicasiin/bassetpoika vapaana

#1 Viesti Kirjoittaja Sintsu » Su Marras 13, 2011 5:16 pm

Nyt olisi vihdoin tullut aika Blepicasin ensimmäisille pentueille. En ole vielä saanut aikaiseksi kirjoitella kennelin sivuille juuri mitään, mutta monet koirat alkavat mielestäni olla jo aika hyvin kisanneita ja kyselisinkin nyt näin alustavasti, olisiko tällaisille harvinaisemmille roduille miten paljon kysyntää. Rotuina siis brienpaimenkoira, pikäkarvainen pyreneittenpaimenkoira, gascognenbassetti, pont-audemerinspanieli ja sininenpicardienspanieli. Pentueet ovat syntymässä tässä tämän talven aikana.

Piirrettyjä kuvia pidän toivottavina ja olen itse valmis piirtämään kuvat kaikille, jotka vain piirtämäni kuvat pennulleen haluavat ottaa. En kuitenkaan missään tapauksessa kiellä valokuvien käyttöä, jos jollakin on mahdollisuus valokuvia jostain käyttöönsä hankkia. Itseltäni ei kyseisistä roduista valokuvia juurikaan löydy.

Mitään kovia vaatimuksia minulla ei kisautuksen suhteen ole, vaikka tietysti toivoisin, että pennun kanssa edes jossain lajissa hieman kisattaisiin. Jos pennulla kuitenkin on minun piirtämäni näyttelykelpoinen kuva, haluaisin sen käyvän ainakin parissa piviko-näyttelyssä. Lisäksi haluaisin että minulle kerrottaisiin mahdollisesta jalostuskäytöstä, vaikka sitä en millään lailla rajoitakaan.

Sitten itse pentueet ja niiden vanhemmat:

Brienpaimenkoira
Monipuolinen paimenkoira, jonka kanssa voi kisata esimerkiksi paimennuksessa, palveluskoiralajeissa, poliisikoirakokeissa, pelastuskoirakokeissa, tokossa ja agilityssä.

Emä BH Tk2 Jk3 vFIN & vN & vSWE & vF* & vIT* & vDK* & vPOHJ & vKANS* PMVA PSWEW-08 vPFRAW-09 vPDKW-11 Très Beau qui Fleur eli ”Tessa”. Kaunis musta evm. sukuinen brienpaimenkoira narttu, joka on menestynyt näyttelyissä erinomaisesti, mutta osoittanut taitojaan myös toko- ja jälkikokeissa. Paimennuksen perusrata tytöllä on myös suoritettuna, joten paimennusvaistotkin ovat tallella.
Isä ei vielä tiedossa, isäehdokkaita otetaan vastaan tai sitten isäksi tulee evm. uros

Varaukset (max. 5):
Sintsu, Blepicas, narttu
Susityttö, Teräshampaan, (narttu?)

Pitkäkarvainen pyreneittenpaimenkoira SYNTYNEET! / KAIKKI VARATTU

Emä BH vPVA vPDKW-11 vPFRAW-09 Mikaela eli ”Miina”. Paimennuksessa, agilityssä ja maastoesteillä kisannut neiti, joka on valioitunut vasta paimennuksesta, mutta ikä alkaa jo painaa ja pennut pitäisi hankkia ennen eläkkeelle jäämistä. Ensin ajattelin tehdä sukupolvenvaihdoksen aivan keskenäni, tehdä yhden pennun pentueen ja jättää Miinan ainoan pennun itselleni, mutta sitten ajattelin, että annan muillekin mahdollisuuden.
Isä Högbjörks Svart Natten on musta evm. uros Ruotsista. Se on lähinnä näyttelykoirana ja Ruotsin muotovalio. Sen kanssa harrastetaan agilitya ja tokoa, vaikka ei olla virallisissa kisoissa käytykään.

20.11. syntynyt 3 pentua, jotka kaikki varattu, musta töpöhäntäinen uros ja kaksi harlekiinia pitkähäntäistä narttua:
Sintsu, Blepicas, n. Blepicas Clair de Lune "Siru"
Susityttö, BB, n. Blepicas Éclipse Lunaire "Luna"
KuroNeko, Hawktime, u. Blepicas Étoile Filante "Ento"

Gascognenbassetti SYNTYNEET 20.01. / YKSI VIELÄ VAPAANA!
Hieman erilainen bassetti, oiva kaveri niin mejä- kuin ajokokeisiinkin. Ja miksi ei myös vaikka tokoon tai agilityynkin.

Emä Ameno's Le Serpent Blanc, evm. narttu, kotikoira, joka käy toisinaan perheen isän kanssa metsällä. Ei ole saavuttanut kisakentillä sen kummempia tuloksia, mutta on perusterve narttu, joka toimii hyvin metsällä.
Isä vFIN JVA vFIN KVA vPFRAW-11 vPDKW-11 Audacieux Grimstborith eli “Basu”. Ranskalainen metsästyssukuinen bassetti, joka on myös muutaman SERTin onnistunut hankkimaan. Ajokokeissa ja mejäkokeissa Basu on kuitenkin näyttänyt kyntensä ja valioitunut Suomessa molemmissa lajeissa tänä vuonna.

20.01. syntynyt neljä pentua, kaksi narttua ja kaksi urosta, yksi uros vielä vapaana!
Sintsu, Blepicas, u. Blepicas Bonhomme de Neige
???, uros, (lähtee evm. kotiin jos muuta kotia ei löydy)
Tilli, Pemberley, n. Blepicas Blanche-Neige "Nilla"
Jacya, La Rouchettes, n. Blepicas Chute de Neige "Grita"

Pont-audemerinspanieli KAIKKI VARATTU / SYNTYNEET!

Emä BH vFIN KVA vFIN JVA PSWEW-08 Juliette eli “Juuli”. Kanakoirakokeissa ja mejässä valioitunut, agilityssa MAXI II-luokassa kisaava neitonen.
Isä BH TK2 vFIN JVA vLUXW-10 vFRAW-11 Sawquen Unmarried eli "Martsie". Kanakoirakokeissa ja tokossa VOI-luokassa kisaava, mejävalio herra, joka on myös näyttelyistä hyviä tuloksia saanut.

25.12. syntynyt kolme narttupentua.
Sintsu, Blepicas, Blepicas Cannelle "Elli"
Susityttö, Lintuhaukun, Blepicas Clou de Girofle
Jacya, La Rouchettes, Blepicas Gingembre "Ringa"

Sininenpicardienspanieli
Harvinainen kanakoira, jonka kanssa voi kisata esimerkiksi agilityssa, tokossa ja kanakoirakokeissa.

Emä BH Tk1 vFIN*& vN*& vSWE*& vPOHJ* PMVA Amoureuse Mésange Bleue eli “Nana”. Pentue on ajankohtainen vasta kun Nana saa viimeisen I-tuoksen kanakoirakokeista ja tulee näin käyttövalioksi. Kyselen nyt kuitenkin kiinnostuneita jo näin hieman etukäteen.
Isä tulee olemaan evm. uros

Varaukset (max 5):
Sintsu, Bleicas, narttu
Zellie, Paranoid, uros
Jacya, La Rouchettes, narttu

Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Ranskalaisia harvinaisuuksia Blepicasiin

#2 Viesti Kirjoittaja Peppi » Su Marras 13, 2011 7:05 pm

Mä voisin harkita briardin ottoa &.&

Sintsu
Epätoivoinen katse

#3 Viesti Kirjoittaja Sintsu » Su Marras 13, 2011 7:33 pm

Harkitse ihan rauhassa. :) Mielelläni sinulle yhden pienokaisen kyllä antaisin.

Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja Tilli » Su Marras 13, 2011 11:18 pm

Lähtisikö pikkuinen gascognenbassetti Pemberleyhin kisaamaan ajokokeisiin? Kisanäyttöinä tähtivalio Iitu ja kaksoisvalio Sanna. Tulevaisuudenlupauksiin kuuluu ainakin käyttövalioituminen ajokokeissa sekä tietenkin BH. Näyttelymenestystä en voi luvata, sillä ensiksikin piiretyille on vähän näyttelyitä ja toiseksi en vielä tiedä tulisiko pennulle jokin liike- tai profiilikuva tylsien näyttelytönötyksien tilalle. Enne eläkeikää kenties yksi pentue, mikäli vain joku kumppaniksi sitten löytyy...

Uusimpia piirustusnäyttöjä ainakin Ennin ja Chisun sivuilla.
Tilli somessa
twitter: @pemberleysim
google+: Pemberley

Sintsu
Epätoivoinen katse

#5 Viesti Kirjoittaja Sintsu » Ma Marras 14, 2011 3:41 pm

Mukavalta kodilta vaikuttaisi, kyllä sinulle ehdottomasti yksi pikkuinen bassetti lähtee. Jos pennulle tulee vaikkapa liikekuva, niin näyttelyissä ei tietenkään tarvitse käydä, lähinnä sitä tarkoitin, että jos itse piirrän näyttelyseisotuskuvan, niin haluaisin siitä parin tuomarin mielipiteen, muuten mitään näyttelypakkoa ei ole. Ja sinulta tuntuu tuo piirtely sujuvan aivan omasta takaa, innolla odotan minkä hienon kuvan pentu tuleekaan saamaan. :D

KuroNeko
Kanada

#6 Viesti Kirjoittaja KuroNeko » Ma Marras 14, 2011 8:53 pm

Lähtisikös minulle pitkäkarvainen pyreneittenpaimenkoiranpentu? Minulla on rakenteilla oleva kennel, jossa on asustaa jo nyt lk. pyrtsi Kaira ja jonne olisi tarkoitus hankkia Kairan lisäksi toinen tai kolmaskin samanrotuinen. Nyt kun tarjoutui mahdollisuus pitkäkarvaiseen versioon ihan kasvattajalta, niin eihän sitä voi millään vastustaa. :D
Kisamaan pentu pääsisi varmasti ainakin paimennukseen, vaikka se minulle onkin aivan uusi laji, ja myös muita lajeja tultaisiin kisailemaan. Näyttelyitä varten ottaisin mielelläni sinulta piirretyt kuvat, jos se vaan onnistuu. :) Kisanäyttönä vaikkapa Socra ja Nemi.
Olisin iloinen, jos saisin pennun keskeneräisestä kennelistä huolimatta, sillä koiran sivujen tekoa se ei estä. :)
Canihaukun ~ Hawktime ~ Doxfree & Fortamio ~ yksityiset

Those who mind don't matter, those who matter don't mind

Sintsu
Epätoivoinen katse

#7 Viesti Kirjoittaja Sintsu » Ma Marras 14, 2011 9:25 pm

Kyllä sinullekin yksi pyreneläinen lähtee, ovathan nuo minunkin kennelini enemmän ja vähemmän rakenteilla, vaikka muutaman vuoden ovatkin jo olleet pystyssä. Jos tässä tällä viikolla piirtelen, niin olisitkos mieluummin urosta vai narttua ottamassa? Väreinä ajattelin pysytellä vanhempien väreissä eli harlekiinia ja mustaa tulisivat pennut olemaan, kumman värisen mieluummin haluaisit?

KuroNeko
Kanada

#8 Viesti Kirjoittaja KuroNeko » Ti Marras 15, 2011 7:29 am

Hmm, uroksen voisin ottaa ja jospas vaikka isän tavoin musta. Kiva että minulle pentu lähtee. (:

Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

#9 Viesti Kirjoittaja Peppi » Ti Marras 15, 2011 2:35 pm

Kyllä mä sen brien otan jos et nyt mitään himokisausta vaadi. Narttu ja tämän kuvat.

Sintsu
Epätoivoinen katse

#10 Viesti Kirjoittaja Sintsu » Ti Marras 15, 2011 6:23 pm

En todellakaan vaadi mitään himokisautusta, kisailet vain omaan tahtiisi. Ilmeisesti lähtee Rijmtuiniin?

Red
Le-ppä-ker-ttu

#11 Viesti Kirjoittaja Red » Ti Marras 15, 2011 6:29 pm

Jotenkin tohon Pont-audemerinspanieliin ihastuin. Hirveen kauniin näkönen ja muutenkin sillai :)
Kohti pohjantähteä ystäväni.

Peppi
Vuohenruokaa
Viesti:

#12 Viesti Kirjoittaja Peppi » Ti Marras 15, 2011 9:36 pm

Äh pakko jättää tällä kertaa ottamatta innostuksen puutteen takia :(

Sintsu
Epätoivoinen katse

#13 Viesti Kirjoittaja Sintsu » Su Marras 20, 2011 1:15 pm

Red, vielä voisin yhden varauksen ottaa, pentue syntyy luultavasti joulukuussa. Mutta mieti vain rauhassa haluaisitko pienen pontin, mitään himokisausta en tosiaan vaatisi. :)

Peppi, harmi. :( Mutta parempi näin, jos tiedät ettei innostus nyt riitä uudelle pennulle.

KuroNeko ja Susityttö, tänään on tosiaankin laskettu aika, luultavasti pienet pyreneläiset syntyvät tuossa illansuussa, vielä ei ainakaan ole synnytys alkanut. Itse olen ollut kuumeessa jo pari päivää, pikkusisko hajotti yhteisen tietokoneemme muutama päivä sitten, kun kolautti sen pöytään ja muutenkin mennyt kaikki aivan putkeen näin IRL, joten kuvia en ole saanut piirrettyä vielä. Nimiä voitte kuitenkin jo alkaa valikoimaan, teemana siis Öinen taivas ja kielenä ranska.

Tässä ainakin vaihtoehtoja:
Blepicas...
...Météore (meteori/tähdenlento)
...Étoile Filante (tähdenlento)
...Éclipse Lunaire (kuunpimennys)
...Étoile Polaire (Pohjantähti)
ja täältä voi myös katsella tähtikuvioita
Tai jos keksitte jotain muuta teemaan soveltuvaa niin ehdotelkaa vain rohkeasti. ;)

KuroNeko
Kanada

#14 Viesti Kirjoittaja KuroNeko » Su Marras 20, 2011 1:42 pm

Ihastuin nimeen Blepicas Étoile Filante, joten minulle se. (:
Sivut saan varmaan valmiiksi tänään.

//Ento esittäytyy. :) Tuo nyt on tuollainen perussivu mutta kyllä se väliaikaisesti ajaa asiansa.

Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

#15 Viesti Kirjoittaja Tilli » Su Marras 20, 2011 8:59 pm

Voisin ottaa vaikkapa nartun :).
Tilli somessa
twitter: @pemberleysim
google+: Pemberley

Vastaa Viestiin