Luvassa upeita suomenpystykorvia vuoden alkuun!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
Viivi
Höpsö veitikka

Luvassa upeita suomenpystykorvia vuoden alkuun!

#1 Viesti Kirjoittaja Viivi » Ma Marras 14, 2011 5:25 pm

NYT NIITÄ OLISI - PORONHAUKKUJIA!
Kaikki tarvittava tieto tulikin jo otsikossa selväksi. Minulla olisi tarkoitus saada virtuaalimaailmaan Hillaliinaan ensimmäinen lapinporokoirapentue. Ajankohta on alustavasti suunniteltu vuoden alkuun - maksimissaan pentujen syntymä venyy tammikuun loppuun. Siinä ajassa olisi hyvä koota tarvittavat meriitit. Joten jos pieni poronhaukkuja kiinnostaa niin alas viestiä. Pyrkimys olisi, että jokainen pentu saa aktiivisen kodin, en vaadi hirveää titteliriviä, mutta sen ainakin ettei koira jää kuin nalli kalliolle. Minulla on tarjota myös kuvia joten jos kuvia ei löydy, minulta voi kysyä. Alustavasti myös yksi porokoira tullaan sijoittamaan.

YLEISTÄ TIETOA YHDISTELMÄSTÄ

Pentueen isäksi olen valinnut oman porokoiramiehen, Pedon jonka tittelirivistössä on tällä hetkellä BH HK1 TK1 vKTV KANS FIN GER NOR LT MVA vLTW-11 vNW-11 vGERW-11. Rekisterinimeltään hän on Eahkedan Ketotuulenlento. Ennen isäksi tulemista tulen kisaamaan Pedon ainakin tanssivalioksi ja kaikki muu tulee olemaan plussaa. Sukua Pedolla on 2-polveen saakka ja isovanhemmat ovat hyvin vanhaa porokoirasukua. Muistaakseni Hobu teetti Pedon veljellä pentueen, mutta valitsemalla vähän tuntemattoman nartun tästä pentueesta voi tulla normaalin kokoinen.

Emä on Mischan narttu Tuiskukuonon Cuunsirppi joka edustaa vanhemman linjan porokoiraa. Se on menestynyt hyvin näyttelyissä, muissa lajeissa sitä ei ole käytettykään.

Pentue olisi Hillaliinalle F-pentue, mutta olen myös miettinyt porokoirien suhteen tiettyjä teemoja, enkä niinkään nimeä niitä aakkosten mukaan. Joten nimivaihtoehtoja en vielä paljasta, saadaampahan nyt ihan ensimmäisenä mahdollisia pennunkyselijöitä. Jos sinulla on siis tarjota suhkot aktiivinen koti ihanalle lapinporokoiralapselle, pistä alas viestiä. Maksimissaan pentuja syntyy neljä kappaletta joista yksi olisi ainakin sijoitusnarttu/uros.

VARAUKSET 4/4
1. Juinttu narttu Hillaliinan Laulava Kettu
2. Amnni uros Hillaliinan Mahtaileva Viima
3. Twiggy uros (sij.) Hillaliinan Riimittevä Ruuti
4. Hobu uros Hillaliinan Rehvasteleva Poijka

-----------------
PUNAISIA PETOJA
Nyt olisi myös tarjolla suomenpystykorvia! Tämä tuli nyt vähän yllättäen vastaan. F-pentue olisi kyseessä ja pentueen koko pyörisi siinä 2-3 kohdalla. Jos olet siis kiinnostunut punaisesta pedosta, ota yhteyttä. Pennun antaisin mielellään melko aktiiviseen kotiin missä toivottavasti kisattaisiin haukkuvalioksi.

Isäksi valitsin sijoitusuroksen BH FIN KVA Rassi. Sitä ei ole kisattu juurikaan, mutta suvun vuoksi tahdon käyttää sitä. Se toisi uutta verta pystykorvien pitkiin sukutauluihin.

Sukua tasoittaen valitsen nartun jolla on 1-3-sukupolvea. Narttu on kuitenkin vielä etsinnässä, mutta yhtenä hyvänä vaihtoehtona pidän vjMV-06, VV-07 Sinulle Se On Liian Kaunis jonka suku on täysin evm joten pentueen sukutaulu olisi mukavan raikas ja sitä pystyisi helposti lähtee muovailemaan haluamaansa suuntaan!

Tästä pentueesta en laita sijoitukseen mitään, mutta mikäli joku niin tahtoo niin sekin on mahdollista. Pentuja voi tulevaisuudessa käyttää jalostukseen. Pystykorvia kun ei ihan hirveitä määriä ole enään niistä parhaista vuosista säilynyt. Kuvia minulla tähän hätään ei ole, voin koittaa piirtää ja täällä on pystykorvaporukkaa joilta niitä varmasti löytyisi. Jos tulee jotain kysyttävää niin kysy!

VARAUKSET 2/3
1. Jussu narttu Hillalliinan Fiasko Taivasalla
2. Kirsi narttu Hillaliinan Fiasko Metsällä
3. Hobu uros Hillaliinan Fiasko Erätulilla
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Luvassa porokoiria vuoden alkuun!

#2 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Ma Marras 14, 2011 8:14 pm

Mulle aivan ehdottomasti tällainen Joikhasiin! Palvelus-, toko-, agi- ja näyttelykoiraksi vähintään, sekä myös tietenkin jalostuskäyttöön... :---D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!

Viivi
Höpsö veitikka

#3 Viesti Kirjoittaja Viivi » Ma Marras 14, 2011 9:05 pm

Jee kyllä mä sulle porolapsen mielelläni annan! :-) Sukupuolella kuten sivuillakaan ei ole vielä kiire. Ja tosiaan jos hyvin käy, pennut voi syntyä jo ensi vuotta aikaisemmin, mutta takaraja menee ehdottomasti tammikuussa. Tietysti otan muidenkin ehdotuksia syntymäajasta, eli jos on niin infoa tännepäin.

Mulla on nyt nimiä laitettu ja teemana vähän luontoon liittyvä, julkaisen ne myöhemmin!
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Ma Marras 14, 2011 10:08 pm

^Jeesh, varmaan narttua olisin ottamassa, mutta mun porokoirakuvatilanne on tällä hetkellä tositosi surkea. Katotaan sitten voittajien jälkeen. :---D (Ihan kuin mä luulisin saavani siellä jotain kuvia...)

Viivi
Höpsö veitikka

#5 Viesti Kirjoittaja Viivi » Ke Marras 16, 2011 4:27 pm

Tosiaan jos kuvia ei oo niin katotaan jos mun kansioista löytyis jotain mistä tykkäisit. :-)

Muita?

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#6 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Ke Marras 16, 2011 8:28 pm

^No tuota, mie vähän niinkuin rakastuin Maa-Muuraimeen, joten jos oot valmis sen kuvista luopumaan niin olisin aika tosi kiitollinen. :3 <3

mikopon
Nakkisotilas

#7 Viesti Kirjoittaja mikopon » To Marras 17, 2011 12:25 pm

Voi vitsi voi vitsi. Näitä koiruuksia olenkin odotellut ja nyt tuntui nappaavan! Numayokista löytyisi paikka yhdelle urokselle. Nykäistäisiin koiratanssia, tokoa, pelastusta ja palvelua myöskin. Miksipä ei jotain muutakin, pidetään vielä silmät ja korvat auki. Jalostuksen puoli on varsin pienehkö, luultavammin vain yksi pentue tulisi joskus olemaan... c:

Kuvia minkäänlaisia minulla ei ole, jos mahdollista saisiko sinulta Viivi? :)

Viivi
Höpsö veitikka

#8 Viesti Kirjoittaja Viivi » Ti Marras 22, 2011 4:59 pm

Juinttu ota vaan!

Hienoa, kyllä mä sulle yhden porkkispennun voin antaa. :-) Eli siis urokselle kuvia vailla? Mulla on muutama vaihtoehto antaa sulle.
http://lappalaiskoira.kuvat.fi/kuvat/Ko ... ?hash=6032 uros1
http://lappalaiskoira.kuvat.fi/kuvat/Ko ... hash=63621 uros2
http://lappalaiskoira.kuvat.fi/kuvat/Ko ... hash=23633 uros3

http://lappalaiskoira.kuvat.fi/kuvat/Ko ... hash=18437 vaikuttaa urokselta, en ole täysin varma

Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

#9 Viesti Kirjoittaja Juinttu » Ti Marras 22, 2011 5:02 pm

^Kiva!

Multakin löytyy tuosta Sakke-Staalosta (uros1) kuva: http://speedemon.pic.fi/kuvat/Dog+shows ... 1.jpg/full
Ja voisin kyllä minäkin sanoa tuota vikaa urokseksi.

mikopon
Nakkisotilas

#10 Viesti Kirjoittaja mikopon » Ke Marras 23, 2011 12:13 pm

Kiitos ehottoman paljon kuvaehdotuksista Viivi ja Juinttu! Kirjokannen Sven Tuuva iski eniten, onko kyseisestä koirasta enempää kuvia? Eipä tuo toki mitään jollei ole. : )

Ja pennun sivuilla ei liene kiirettä? : )

Viivi
Höpsö veitikka

#11 Viesti Kirjoittaja Viivi » Ke Marras 23, 2011 3:44 pm

Ei ole kiire sivuilla. :-) Yritetään saada koirasta eka vähän meriitellisempi ja hankitaan narttu. Sitten voi sivuja alkaa tekemään.

Kuvia löytyy myös tuon poseerauskuvan lisäksi pääkuva.

mikopon
Nakkisotilas

#12 Viesti Kirjoittaja mikopon » Ke Marras 23, 2011 9:12 pm

Jep. Tsemppiä siihen. : )

Kiitoksia. Tosiaan jos saisin kuvat Kirjokannen Sven Tuuvasta sitten käyttööni. Nyt innolla outtelemaan...

Twiggy
Balettineuvos

#13 Viesti Kirjoittaja Twiggy » Ke Marras 23, 2011 10:44 pm

Sovittiinko me jotain :mrgreen:

Viivi
Höpsö veitikka

#14 Viesti Kirjoittaja Viivi » To Marras 24, 2011 10:26 am

Luulisin niin :D Niin ja oliko sijotusuros?

Twiggy
Balettineuvos

#15 Viesti Kirjoittaja Twiggy » To Marras 24, 2011 1:12 pm

Olioli

Vastaa Viestiin