Vicinity O-, P- ja Q-pentuja! SYNTTÄRIT!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viesti
Julkaisija
sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

Vicinity O-, P- ja Q-pentuja! SYNTTÄRIT!

#1 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Pe Maalis 14, 2014 5:11 pm

Pitkästä aikaa taas meiltäkin pentuja! Kuten aina nytkin olisi luvassa hienoja koiria niin käyttöön kuin näyttöönkin, lähes kaikkiin lajeihin harrastus kaveria :)
Voin mahdollisesti piirtää muutamalle kasvatille kuvat, jos PIVIKO pentu kiinnostaa!

"Toivon valkkari kasvattieni kanssa kilpailtavan ainakin paimennuksessa ja palveluskoirakokeissa (näistä vanhemmista tulee varmaan sopivia jälki- ja hakukoiria), mutta esimerkiksi toko on itselläni aina valkkareitten kisautuksessa mukana. Näyttelyissäkin toivoisin näkeväni kasvattejani, sillä kasvattajaluokka olisi kiva saada mukaan ainakin kerran pari. Kaikki muu on ehdotonta plussaa!

En odota tulevalta omistajalta paljoakaan kokemusta virtuaalimaailmasta, mutta toivon ettei kasvattiani olla heti kuoppaamassa tai palauttelemassa. Ymmärrän kuitenkin, jos joudut kasvatin palauttamaan jostain hyvistä syistä joita ei kuitenkaan (tietenkään) tarvitse minulle tarkasti selittää. Periaatteena vaan se, että olet harkinnut kasvattini ottamista tarkkaan etten saa sitä heti kuukauden päästä takaisin.

Kokonaisuudessa pentuja syntyy enintään kolme, jokaiselle pennulle lähtee mukaan yhden pentueen (3 pentua) jalostusoikeus, jonka ehtona on se että minulle kerrotaan ennen pentueen julkistamista minkälaisen yksilön kanssa kasvattini tulee pennut saamaan. Tällä tavoin säästetään hieman sukua. Kotia tarjotessasi tahtoisin nähdä jonkinmoisen kisanäytön, paitsi jos olet ennenkin omistanut kasvattejani tms. silloinhan on yleensä toiminta hieman tutumpaa. Tulevaisuuden suunnitelmatkin olisi hyvä saada tietää.
Yhden pennuista jätän tällä kertaa kotiin.
"

O-pentue | valkoinenpaimenkoira | 17.o3.2o14

I n f o
O-pentueesta olisi luvassa pentuja niin näyttöön, kuin käyttöönkin. Emä on pärjännyt suhteellisen hyvin näyttelyissä, mikä tasoittaa isän ei niin hyvää näyttely menestystä. Kummatkin vanhemmat ovat kuitenkin erittäin hyvän suorituskyvyn omaavia, ne kummatkin ovat pärjänneet hienosti tokossa. Isä kilpailee tällä hetkellä pk-haussa voittajaluokassa ja emä pk-jäljen avoimessa luokassa.

Pennut ovat varsinaisesti käyttölinjaisia, vaikkakin emä on pärjännyt myös näyttelyissä. Kummatkin koirat ovat minulle tulleet palveluskoiriksi, eivät näyttelytähdiksi, joten työlinjaisuus on vanhempien taustalla vahva.
Pennuista tulee lähes poikkeuksetta pitkä- tai puolipitkäkarvaisia.

V a n h e m m a t
Isä BH Hk3 vFIN TVA vPVA Viimeistä Päivää Kivipää
Emä BH Jk2 vPVA vFIN TVA vFINW-12 Quutamon Gehenna

N i m e t
Nimen saa päättää itse, kunhan se alkaa O-kirjaimella ja on englanniksi. Nimen perään tulee liite of Vicinity.

On To The Next One of Vicinity
Overrated of Vicinity
Only One of Vicinity
One Good Reason Why of Vicinity

V a r a u k s e t
3/3 TÄYNNÄ
Aveline, Vicinity Shepherds - u. One For the Money of Vicinity
Shady, de la Dorado - n. Overrated Beauty of Vicinity
_Saana_, Siiveniskun - u. Only One of Vicinity

P-pentue | valkoinenpaimenkoira | 18.o3.2o14

I n f o
P-pentueen vanhemmat ovat valittu ajatuksena se, että ne tasoittaisivat hieman toistensa luonteita. Isä on hento ja hiljainen, rauhallinen suorittaja joka ei pahemmin hätäile. Emä taas on erittäin lujatahtoinen ja vahva suorittaja. Isän kanssa kilpailu on lähtenyt hissukseen liikkeelle, sillä sille pitää antaa reilusti aikaa, kovien otteiden kanssa uros menee aivan lukkoon. Emä on otettu vartavasten minulle ensimmäiseksi suojelu valkkariksi ja sehän on pärjännyt hienosti sille tarkoitetussa lajissa! Suojelu valkkareita siis luvassa!

Kummallakin vanhemmalla on yksi SERT, mikä voisi kieliä hieman siitä että myös näyttelykelpoisia lapsia saattaisi olla luvassa. Pennut lähtevät kuitenkin ensisijaisesti käyttölajeissa kisaaviin koteihin.
Pennut tulevat olemaan lyhyt- tai puolipitkäkarvaisia.

V a n h e m m a t
Isä BH vFIN TVA KVA Welcome 2 My Dragontown
Emä BH IPO3 vPVA vFIN TVA vNLW-12 Called No. 9

N i m e t
Nimen saa päättää itse, kunhan se alkaa P-kirjaimella ja on englanniksi. Nimen perään tulee liite of Vicinity.

Poppin' Champagne of Vicinity
Painting Flowers of Vicinity
Paranoid of Vicinity
Promise Me of Vicinity
Perfect Weapon of Vicinity
Please Take Me Home of Vicinity
Pleasure and Pain of Vicinity

V a r a u k s e t
3/3 TÄYNNÄ
Aveline, Vicinity Shepherds - n. Prepare Your Weapon of Vicinity
Harjasusi, Whitetrix - u. Point Of View of Vicinity
Milja H., Polarstern - n. Promise Me of Vicinity

"Odotan saksanpaimenkoira kasvattini omistajan kilpailevan koiransa kanssa palveluskoirakokeissa (mielellään suojelu), tokossa ja paimennuksessa, kaikki muut lajit ovat tottakai plussaa. Toivon tulevan kodin olevan suhteellisen aktiivinen, mikä tarkoittaa sitä että sitä ilmoiteltaisiin edes pari kertaa kuukaudessa kilpailuihin. Ymmärrän toki tauot sun muut, joten ei paniikkia (:

Kokonaisuudessa pentuja syntyy enintään kolme, jokaiselle pennulle lähtee mukaan yhden pentueen (3 pentua) jalostusoikeus, jonka ehtona on se että minulle kerrotaan ennen pentueen julkistamista minkälaisen yksilön kanssa kasvattini tulee pennut saamaan. Tällä tavoin säästetään hieman sukua. Kotia tarjotessasi tahtoisin nähdä jonkinmoisen kisanäytön, paitsi jos olet ennenkin omistanut kasvattejani tms. silloinhan on yleensä toiminta hieman tutumpaa. Tulevaisuuden suunnitelmatkin olisi hyvä saada tietää.
"

Q-pentue | saksanpaimenkoira | 19.o3.2o14

I n f o
Q-pentue on puhtaasti käyttölinjainen. Vanhemmat ovat vietikkäitä harrastekoiria, jotka toivon mukaan periyttävät upeaa ulkomuotoaan ja luonnettaan jälkeläisilleen. Emä on tullut minulle kodinvaihtajana, mutta oikein hyvin ja menestyksekkäästi kilpailleena. Isä on asunut minun luonani koko ikänsä ja sekin pärjännyt oikein hyvin kilpakentillä! Kummatkin vanhemmat ovat hieman tuntemattomammasta suvusta, mutta suvun puolesta tähän pentueeseen tulee syntymään mainioita käyttölinjan edustajia!

Pentueesta saattaa synytä myös näyttelyissä pärjääviä koiria, sillä isällä on x2 SERT ja emäkin on saanut erinomaista ja erittäin hyvää. Käyttölinjaisuus on kuitenkin tässä pentueessa päällimmäisenä.
Pentuja tulee syntymään väreissä bi-color ja mustaparkki, pennut ovat poikkeuksetta lyhytkarvaisia.

V a n h e m m a t
Isä BH IPO2 vFIN TVA vPVA Rautaportin Poltettu Silta
Emä BH Jk3 vFIN TVA vPVA vAVA vMEV-10 RH-E SpTM-11 Tehopakkauksen Hulda

N i m e t
Nimen saa päättää itse, kunhan se alkaa Q-kirjaimella ja on englanniksi. Nimen perään tulee liite of Vicinity.

Question! of Vicinity
Quakeproof of Vicinity

V a r a u k s e t
3/3 TÄYNNÄ
Aveline, Vicinity Shepherds - n. Quack Grass of Vicinity
Lyydia, Galleth - n. Quassin Crystal of Vicinity
elena, Wreik - n. Quarter to Three of Vicinity
.
.
  • Kuva

sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

Re: Vicinity O-, P- ja Q-pentuja!

#2 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Su Maalis 16, 2014 10:46 am

Eikö kelleään oo tarvetta edes valkkarille? Niitä kuitenki sen verran vähän näinä päivinä syntyy :D Nää kyllä syntyy yhilläki pennuilla, mut oishan sitä kiva saada vähän isommat pentueet!

Eikä se kisautus nyt oo nii justiisa.. Kunhan välillä jossain näkee :)
.
.
  • Kuva

poisonsky
Epätoivoinen katse

#3 Viesti Kirjoittaja poisonsky » Su Maalis 16, 2014 11:12 am

Oon tässä pitkään pähkäillyt että pitäiskö mun ottaa tästä pentu, ja päädyin siihen lopputulokseen että tarjoaisin mielelläni valkkaripennulle kodin jos mulle sellainen lähtee (: P-pennusta olisin kiinnostunut. Koira tulisi aloittelevaan paimenkoirakenneliini Whitetrix (sivuja linkitän kun pääsen koneelle) parin belgianpaholaisen joukkoon. Kisautus aika aktiivista eli silloin kun kisoja on :D Valioksi ainakin paikku, pk, agi ja toko. Näyttelyissä ei näillä näkymin kierrettäisi, multa kun löytyy vaan käyttökuvat. Kisanäytön laitan myös myöhemmin, tai jos haluat äkäseen tarkastaa niin googlaamalla sellaiset koirat kuin Copel Louvel & Ketunjalan Celestia Festival löytyy vanhan kennelini sivut. Mitähän tässä vielä kirjoittaisi..:D
  • alchemy

sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

#4 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Su Maalis 16, 2014 11:28 am

Kyllä sulle pentu lähtee! Ja mulla saattaa olla kuvat, kerrot vaan haluutko urosta vai narttua :) Muokkailen tähän kohta muutamia kuvia..

/ Mulla onki vaa yhestä nartusta ja uroksesta.

NUO narttu
NUO uros
.
.
  • Kuva

Milja H.
Nakkisotilas
Viesti:

#5 Viesti Kirjoittaja Milja H. » Su Maalis 16, 2014 1:45 pm

Kaippa määkin nyt uskaltaudun hankkimaan ensimmäisen valkkaripupelon P-pentueesta :D Pentu tulisi todennäköisesti Polarsterniin joka pikkuhiljaa on aloitellut toimintaansa. Kisautus aloitellaan hiljokseen, kisaillaan niin kisojen kuin omistajan aikataulun mukaan. Kisanäyttöä nyt löytää ainakin Rexiltä, Missiltä, Daralta, Jujulta ja Gemiltä (koirat ikäjärjestyksessä). Kisattaisiin aika varmasti suurinpiirtein samoissa lajeissa kuin vanhemmatkin (näyttelyt, toko, paimennus, pk) ja lisäksi vielä 1-2 "extralajissa". Kuviksi tulisivat -, ilmeisesti kuvissa narttu? Ja nimeksi tulisi Promise Me of Vicinity.

Kovasti olisin kiinnostunut myös sakemannipentueesta, kun Hulda on ollut myös minulla ja muistaakseni tuli minulta sulle. Vielä en kuitenkaan sakupentua ota, mutta pidän mielessä jos vaikka innostuisin paremminkin :)
Evermore - Noutajat

sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

#6 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Su Maalis 16, 2014 2:24 pm

Kyllä sullekkin lähtee pentu! Ja vaikka molemmista roduista jos siltä tuntuu :) Toi koira on kovin raskas nartuks ja se on mun silmään vasta aika nuori, ehkä PEK-luokassa menis.

Mut mites, kummatki varaajat ootteko kaavaillu pennuttamista jossain vaiheessa?
.
.
  • Kuva

Lyydia
Kriisissä
Viesti:

#7 Viesti Kirjoittaja Lyydia » Su Maalis 16, 2014 2:27 pm

Moikka!
Olisin kiinnostunut saksanpaimenkoirasta Gallethiin. Pentueessa houkuttaa tosi ihanat suvuttomat ja käyttölinjaiset vanhemmat.
Pennun aion kisauttaa yleispoliisikoiraksi ja lisäksi palveluskoirakokeiden suojelussa myös mielellään valioksi. Siinä sivussa tokoa, piviko-näyttelyitä ja ehkä paimennustakin. Toivoisin narttupentua ja upea nimi olisi Quassin Crystal of Vicinity.

Kisanäyttöä voit katsoa ennemmin Anernerkin koirilta, esim. Iivana, Kunik, Una. Gallethin koirilta ei vielä löydy kuin hyväksytyt yleispoliisikoira-soveltuvuuskokeet, mutta tasaiseen tahtiin kisaan jokaista kunhan kisoja järjestetään. Tarpeen tullen järjestän itsekin, kun ei kauheasti pollarikokeita oo järjestetty.

sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

#8 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Su Maalis 16, 2014 2:38 pm

Kyllä se sinäkin pennun saat! Sultakin kyselisin pennutus suunnitelmista? Mut kiva, että nää nyt kuitenki alko sit porukkaa kiinnostaa :D
.
.
  • Kuva

poisonsky
Epätoivoinen katse

Re: Vicinity O-, P- ja Q-pentuja! Vapaana VPx2 + SPx1

#9 Viesti Kirjoittaja poisonsky » Su Maalis 16, 2014 2:43 pm

Jos meille nyt sitten poitsu lähtisi (ihastuin tuon uroksen kuviin!) nimellä Point Of View. Pentuja oon aatellu jossain vaiheessa, mut tää ei oo ihan must jos kummallakin sisaruksella teetetään pennut.
  • alchemy

elena
Syvällistä
Viesti:

#10 Viesti Kirjoittaja elena » Su Maalis 16, 2014 2:44 pm

Mullakin houkuttelis mielettömästi ottaa yks sakupenikka meille, jos vain viitsit luovuttaa. :mrgreen: Wreikiin tulis muiden jatkoksi, aluksi saatettais olla kisailun kanssa vähän epäaktiivisia kun aloitteluluokissa vielä aika tiivistä, mutta aloteltais pikkuhiljaa saman tien. Koirilta voit kattoa kisanäyttöä, pennulle tulis samat suunnitelmat kuin muillekin, eli valioksi vähintään pk:ssa, paimennuksessa, tokossa ja agilityssa. Poliisikoirakokeisiin myös, ja näyttelyihin, kun löysin ihan kivat kuvat. :) Ja ehkä tulevaisuudessa parin mukulan pentue tultais teettämään, ei tosin ole varmaa vielä. Niin ja narttupentu!

Lyydia
Kriisissä
Viesti:

#11 Viesti Kirjoittaja Lyydia » Su Maalis 16, 2014 2:45 pm

Jos löytäisin ykspolvisen uroksen niin kyllä sitten tulisi varmasti 2-3 pennun pentue ja lisänä evm-pentuja (3-4kpl), että pentuemäärä olis realistisempi. :)

sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

#12 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Su Maalis 16, 2014 2:56 pm

elenallekkin pentu! Kiva, että pääsee näyttelyihin nii saadaan kasvattaja-luokkaan vähän täytettä :D
Harjasusi, itse teetän lähes poikkeuksetta aina omille kasvateilleni pennut. Mut kyllähän se sinäki voit pennuttaa vaikka Miljakin niin tekis :)

Sinne meni siis P- ja Q-pennut. Sivuja vois pistää pikku hiljaa, sillä nää tulee syntymää aika hätäsee, jos joku O-pentueestaki sattuis varaamaan. Mut sivut tosiaan viimeistään kahden viikon päästä syntymästä.
.
.
  • Kuva

Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Re: Vicinity O-, P- ja Q-pentuja! Vapaana valkkari x2

#13 Viesti Kirjoittaja Lyydia » Su Maalis 16, 2014 3:13 pm

Tässä on Kisu, piirtelen kuvat kun inspiroi :)

elena
Syvällistä
Viesti:

#14 Viesti Kirjoittaja elena » Su Maalis 16, 2014 3:13 pm

Enya eli Quarter to Three of Vicinity. :)

sukelluskettu
Ammattimouhoaja
Viesti:

#15 Viesti Kirjoittaja sukelluskettu » Su Maalis 16, 2014 3:16 pm

Kiitos kummallekkin. Enya on aika nätti!
.
.
  • Kuva

Vastaa Viestiin